11 Σεπ 2017

Ν. Ζώρζος (Δήμαρχος Σαντορίνης) προς Lidl «μας προσβάλετε»

Για την εταιρεία δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία …διαφήμιση. Η δικαιολογία είναι έτοιμη «Είναι μέρος της εμπορικής πολιτικής μας να είμαστε ουδέτεροι από θρησκευτικής και πολιτικής απόψεως»… Όταν όμως η κριτική ξέφυγε και είχαμε παρεμβάσεις ακόμη και από Καρδινάλιους (όπως ο Ντόινικ Ντούλα της Πράγας που έστειλε επιστολή στην Ελληνική πρεσβεία στη Τσεχία εκφράζοντας την αγανάκτησή του) τότε είχαμε μία μικρή στροφή… 

«Σαφώς και πρόκειται για ένα λάθος. Λυπούμαστε γι αυτό. Αντιλαμβανόμαστε όμως τον θυμό σας και ζητούμε συγγνώμη» Είναι όμως αρκετή; Η γερμανικών συμφερόντων εταιρεία Lidl έχει προχωρήσει εδώ και αρκετό καιρό στην αφαίρεση θρησκευτικών συμβόλων από τις συσκευασίες ελληνικών προϊόντων…

 Σημείο αναφοράς σειρά ελληνικών προϊόντων με την επωνυμία «Eridanous» πάνω στην συσκευασία των οποίων χρησιμοποιείται φωτογραφία της Σαντορίνης – συγκεκριμένα από την Οία και την περιοχή της Ανάστασης – παραποιημένη καθώς έχουν αφαιρεθεί οι σταυροί από τους τρούλους των Εκκλησιών. Και όπως ήταν αναμενόμενο θέση πήρε και ο Δήμαρχος Θήρας κος Νίκος – Αναστάσιος Ζώρζος, ο οποίος έστειλε πρόσφατα επιστολή διαμαρτυρίας στην εταιρεία LIDL Ελλάς και Γερμανίας… 

 Και ανάμεσα στα άλλα επισημαίνει «H αφαίρεση των σταυρών από τους τρούλους των εικονιζόμενων εκκλησιών της Οίας, σε διαφημιστικό υλικό της εταιρίας LIDL και σε συσκευασία της ελληνικής σειρά προϊόντων της “Eridanous”, αποτελεί προσβολή και έλλειψη σεβασμού στην Ελληνική και ιδιαίτερα στην Θηραϊκή κοινωνία και τον πολιτισμό της, που αιώνες τώρα εκδηλώνει και εκφράζει την χριστιανική πίστη της, άρρηκτα συνδεδεμένης με την πολιτιστική ταυτότητα του λαού μας, με το σύμβολο του Σταυρού. 

 Η εταιρία Lidl επέλεξε για την προώθηση των συμφερόντων της, το επίκαιρο σήμερα παγκοσμίως Σαντορινιό τοπίο. Με γνώμονα όμως την μεγιστοποίηση των κερδών της, επιδιώκοντας προφανώς να μην χάσει πελατεία που ενοχλείται και δυσαρεστείται από το σύμβολο του σταυρού και τις παραπομπές του, αυθαίρετα παραποίησε την πραγματική εικόνα και ταυτότητα του τόπου, προσβάλλοντας τις επιλογές της κοινωνίας που τον διαμόρφωσε και ζει σε αυτόν». 

 Η επιστολή ολοκληρώνεται με την παραίνεση του Δημάρχου Θήρας για άμεση ενημέρωση του αγοραστικού κοινού εκ μέρους της εταιρείας για την παραποίηση του οικισμού της Οίας προς αποκατάσταση της πραγματικότητας και άρση της γενομένης προσβολής. 


Να σημειώσουμε όμως ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν είναι η μόνη… Υπάρχουν ουκ ολίγες εταιρείες που ακολουθούν τον ίδιο δρόμο. Όπως, η πολυεθνική Nestlé (η μεγαλύτερη παραγωγός ειδών διατροφής παγκοσμίως, με ετήσιο τζίρο 60δις δολάρια) που επίσης έχει «εξαφανίσει» τους σταυρούς από τις ελληνικές εκκλησίες της Σαντορίνης σε συσκευασίες με ελληνικά προϊόντα.

 Αλλά και η γνωστή φίρμα γαλακτοκομικών προϊόντων Danone επανέλαβε την ίδια ενέργεια λογοκρισίας θρησκευτικών συμβόλων διαγράφοντας τους σταυρούς πάλι από το επίμαχο τοπίο της Σαντορίνης Έπειτα είναι η σειρά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Carrefour να διαγράψουν από τις συσκευασίες ελληνικών προϊόντων τους σταυρούς από το ίδιο ελληνικό τοπίο.. Αλλά και η Walmart και η Lynos… 

 Και μπορεί η αγορά να επιβάλει τους νόμους της, αλλά οι πολυεθνικές δρουν ανεξέλεγκτα και είναι αυτές που καταποντίζουν τον κυκλαδικό πολιτισμό, την ιστορική μνήμη, την πολιτισμική κληρονομιά και ταυτότητα που κατακρεουργούν την γραφικότητα των ελληνικών αιγαιοπελαγίτικων τοπίων… 

 Πηγή : https://www.naxospress.gr

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...