17 Ιουλ 2017

Μαρία Καζαντζάκη: Αποκαρδιωτική η τουριστική εικόνα της Σύρου

Η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος, Μαρία Καζαντζάκη

Αποκαρδιωτική, χαρακτηρίζει την εικόνα που παρουσιάζει μέχρι σήμερα η Σύρος, ιδιαίτερα σε επίπεδο ξένων επισκεπτών, η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος, Μαρία Καζαντζάκη, η οποία κάνοντας αναφορά σε ανάλογες εκτιμήσεις των προέδρων των επιχειρηματικών συλλόγων του νησιού ασκεί κριτική στη δημοτική πλειοψηφία στην οποία αποδίδει προχειρότητα στον τρόπο προγραμματισμού και διαχείρισης της τουριστικής προβολής, σημειώνοντας ότι "βαδίζουμε στο άγνωστο, με βάρκα την ελπίδα”...

Εν ολίγοις, όπως επισημαίνει σε σχετική παρέμβασή της η Μαρία Καζαντζάκη, για τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια, με αρκετή δόση χρυσόσκονης, απλώς για να πείσουμε προς εσωτερική κατανάλωση, ότι κάτι διαφορετικό γίνεται τουριστικά, σε σύγκριση με την ανεπαρκέστατη στον τομέα αυτό, δημοτική αρχή  Δεκαβάλλα.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της ανεξάρτητης δημοτικής συμβούλου Σύρου-Ερμούπολης, Μαρίας Καζαντζάκη:

“Βαδίζουμε στο άγνωστο, με βάρκα την ελπίδα.”
Βρισκόμαστε πλέον, στο μέσον της φετινής τουριστικής περιόδου, και η μέχρι σήμερα  τουριστική εικόνα του νησιού ειδικά σε επίπεδο ξένων επισκεπτών, μπορεί να περιγραφεί πολύ απλά, ως αποκαρδιωτική.

Διαβάζοντας απλά και μόνο τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των συλλογικών οργάνων των επιχειρηματιών του Τουρισμού στο νησί μας, μπορεί   εύκολα κάποιος να καταλάβει  την αγωνία τους για το μέλλον, καθώς και το γεγονός, ότι για μια  ακόμη χρονιά έχουμε στηρίξει τις λιγοστές ελπίδες μας, στην περίφημη κάθοδο των Ελλήνων επισκεπτών της περιόδου 25 Ιουλίου  με 30 Αυγούστου, οι οποίοι όπως όλοι μας γνωρίζουμε εδώ και πολλά χρόνια βιώνουν μια σκληρή 
λιτότητα και οι θερινές διακοπές είναι για πολλούς από αυτούς, είδος πολυτελείας.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε όσα είδαν τα φώτα της δημοσιότητας, από τα χείλη των προέδρων των συλλόγων των επιχειρηματιών του Τουρισμού, για την μέχρι σήμερα εικόνα.

“διαπιστώθηκε μία υπερ - συγκέντρωση στην Ερμούπολη,  η οποία είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει μία σχετική πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης, που οπωσδήποτε αυτή είναι αποτέλεσμα της χρονικής συγκυρίας των αθλητικών διοργανώσεων”.
“Σε αντίθεση με το θετικό πρόσημο κατά τον μήνα Ιούνιο για τα ξενοδοχεία της Ερμούπολης,  σε αρκετά μικρότερο ποσοστό κινήθηκε η πληρότητα στα ξενοδοχειακά καταλύματα της περιφέρειας,  όσον αφορά τον Ιούνιο μπορoούμε να πούμε ότι κινηθήκαμε, εάν όχι στα περυσινά επίπεδα, είχαμε ένα μείον 5-7% συγκριτικά με πέρυσι.

Ως εκ τούτου, τα στοιχεία του Λιμεναρχείου Σύρου για τις αφίξεις, δεν αντιπροσωπεύουν τα δεδομένα σε κρατήσεις απαραίτητα κι άρα, το οικονομικό αποτέλεσμα στις λειτουργούσες επιχειρήσεις του νησιού.

“το διάστημα μεταξύ της 25ης Ιουλίου έως και το τέλος Αυγούστου, δυστυχώς δεν επαρκεί ως χρόνος για να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις”. 


   Από το τέλος Νοεμβρίου έως και το τέλος Μαίου, περίοδο κατά την οποία πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος αριθμός των κρατήσεων των ξένων τουριστών, έχουν δαπανηθεί άμεσα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία 11.500 ευρώ, για την προβολή του νησιού στο εξωτερικό, από την αρμόδια Τουριστική Επιτροπή και τον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης. 

  Τα 10.000 ευρώ αφορούσαν το β’ μέρος της προβολής σε γερμανικό κανάλι της επίσκεψης του Γερμανού Παραολυμπιονίκη στην Σύρο, για την οποία μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία ενημέρωση 
για τα στοιχεία τηλεθέασης, ώστε να κρίνουμε την αποτελεσματικότητα της ,και τα υπόλοιπα 1500 ευρώ αφορούσαν την συμμετοχή της Σύρου στην τουριστική έκθεση του Παρισιού με την γνωστή σε όλους πρόχειρη οργάνωση και τα ευτράπελα της.

   Με δεδομένο τον κουτσουρεμένο προυπολογισμό της τουριστικής προβολής της Σύρου (από τις 210.000 ευρώ στα 150.000 ευρώ) καθώς και το πλάνο τουριστικής προβολής της Σύρου για το 2017, τα οποία εισηγήθηκε ο κύριος Δήμαρχος τις τελευταίες μέρες του 2016, λίγο πριν παραδώσει
την προεδρία της Τουριστικής Επιτροπής στον κ. Σαγκινέτο, είναι τουλάχιστο ανεπίτρεπτο να μην αναλαμβάνει ο ίδιος το μερίδιο της ευθύνης, η οποία του αναλογεί.

    Από τα 150.000 ευρώ, τα 100.000 ευρώ αφορούσαν τις υπηρεσίες WEB MARKETING για τις 
οποίες μέχρι σήμερα, για την φετινή τουριστική σεζόν δεν έχει δαπανηθεί ούτε ένα ευρώ. Από την έκπτωση μάλιστα, η οποία δόθηκε από τον εν λόγω διαγωνισμό  της τάξης των 40.000 ευρώ περίπου, κανένα ποσό μέχρι σήμερα δεν έχει κινηθεί προς την αξιοποίηση άλλων μορφών προβολής στο εξωτερικό.

 Η δημοτική αρχή και η επιτροπή τουρισμού προφανώς και δεν παίζουν  τον ρόλο του τουριστικού 
πράκτορα στο νησί, όμως σύμφωνα με την διαδικασία που ισχύει σε όλη την Ελλάδα  είναι ο φορέας  συντονισμού των ενεργειών προβολής του νησιού και φυσικά ο διαχειριστής των χρημάτων (τουριστικό τέλος) τα οποία πληρώνουν οι επιχειρήσεις για αυτόν τον σκοπό.
Το ίδιο εξάλλου συμβαίνει και με το ελληνικό κράτος σε κεντρικό επίπεδο, με το Υπουργείο Τουρισμού.

Τα παραπάνω προφανώς και ο κ. Δήμαρχος τα γνωρίζει ή τουλάχιστον θα έπρεπε να τα γνωρίζει,
έχοντας επισκεφθεί κατά καιρούς το Υπουργείο Τουρισμού και έχοντας συνομιλήσει με στελέχη του, στις επισκέψεις τους στην Σύρο.
 
Εκείνος όμως, έχει διαλέξει τον εύκολο δρόμο της ρίψης της ευθύνης στους επιχειρηματίες, οι οποίοι όπως συχνά αναφέρεται,  δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες, δεν ανακαινίζουν τις επιχειρήσεις τους, καθώς επίσης και σε όσους κάνουν κριτική μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Θα έπρεπε να γνωρίζει, ότι στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, τις οποίες βιώνουν οι επιχειρήσεις, χωρίς επέκταση της τουριστικής περιόδου δεν μπορεί να παραχθεί η απαραίτητη ρευστότητα στις επιχειρήσεις, έτσι ώστε να προχωρήσουν σε επενδύσεις, καθώς είναι γνωστό και στο πλέον αδαή,  ότι η κάνουλα των τραπεζικών χρηματοδοτήσεων μέσω δανεισμού έχει κλείσει εδώ και αρκετά χρόνια.

Σίγουρα επίσης, έχει περιορισμένη εικόνα των δεδομένων του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη, αν πιστεύει, ότι μερικές αρνητικές αναρτήσεις και δυσμενή σχόλια επηρεάζουν τους 28.000.000
και πλέον τουρίστες, οι οποίοι προβλέπεται να επισκεφτούν φέτος την Ελλάδα από το εξωτερικό, και δεν θα προστεθούν στις 7.000 με 8.000 ξένους τουρίστες, οι οποίοι σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία επισκέπτονται και διανυκτερεύουν στην Σύρο κάθε χρόνο.

    Αντί λοιπόν να ασχοληθούμε σοβαρά, οργανωμένα και με επιστημονική συμβουλευτική βοήθεια
στον τουρισμό από το εξωτερικό, ναυαρχίδα εξάλλου της προεκλογικής δέσμευσης, την οποία όλοι
υποστηρίξαμε, προτιμά η δημοτική αρχή  να περιφέρεται  προς τέρψη των φωτογράφων, από αθλητική εκδήλωση σε αθλητική διοργάνωση, προσπαθώντας να πείσει τον συριανό λαό για την αποδοτικότητα των αθλητικών events, τα οποία καλώς γίνονται, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως πυλώνες, πάνω στους οποίους θα κτιστεί η τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

     Τρανό παράδειγμα της προχειρότητας και της λογικής του “φαίνεσθαι’ , η οποία επικρατεί, είναι και η φετινή αρνητική εικόνα της κρουαζιέρας στην Σύρο.  Σίγουρα είναι μία άσχημη χρονιά για την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, αυτό όμως δεν δικαιολογεί την πλήρη αδράνεια στην δημιουργία των κατάλληλων υποδομών, όταν ήδη έχουν εγκριθεί εδώ και ένα χρόνο κονδύλια της τάξης του 1.200.000 ευρώ από την Ευρωπαική Ενωση, για τον λιμένα της Ερμούπολης. Επίσης δεν έχει  γίνει καμία ουσιαστική ενέργεια προβολής του περίφημου “φακέλου κρουαζιέρας” σε εκθέσεις του κλάδου,και αυτός απλώς αραχνιάζει στα συρτάρια του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείο Σύρου.
     
Τέλος ο περίφημος τουριστικός Σύνδεσμος “ΣΥΡΑ”, ο οποίος θα ήταν ο συνδετικός κρίκος μεταξύ  Δήμου και επιχειρήσεων και αποτελούσε και αυτός προεκλογική δέσμευση της δημοτικής αρχής, παραμένει μισοτελειωμένος στα συρτάρια του κ. Δημάρχου, όπως παρεδόθη από τους αποχωρήσαντες από την παράταξη,  κ. Ρούσσο Νίκο και τον τότε Αντιδήμαρχο Τουρισμού και Πολιτισμού κ. Θάνο Φώσκολο.

    Κατόπιν όλων των παραπάνω είναι ολοφάνερο, ότι κανείς δεν κάνει την αυτοκριτική του, και απλώς συνεχίζουμε στα μοτίβα του Φουρθιώτη, της Ρούλας Κορομηλά,  των video clip τα οποία δεν εγκρίνει το Υπουργείο Τουρισμού, στην καθυστέρηση της πρόσληψης ειδικής συνεργάτη Τουρισμού κατά 4 και πλέον μήνες, μετά την παραίτηση της προηγούμενης εν μέσω της πιο σημαντικής περιόδου για την προβολή του νησιού, της πλήρους αδρανοποίησης ενός τουριστικού portal το οποίο στοίχισε 60.000 ευρώ και η επισκεψιμότητα του είναι σχεδόν ανύπαρκτη και άλλα τραγελαφικά.

 Φυσικά δεν γίνεται λόγος, για την έλλειψη συνεργασίας με τις προωθητικές ενέργειες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, για την απουσία συγκεκριμένης πρότασης για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, παρά τις φωτογραφήσεις με αρμόδιους υπουργούς, την μη συμμετοχή μας στις 
συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών αν και ψάχνουμε εναγωνίως νέα δρομολόγια πλοίων και άλλα πολλά, τα οποία μας κατατάσσουν στις θέσεις των ουραγών τουριστικά στις Κυκλάδες και στο Νότιο Αιγαίο.
    
   Εν ολίγοις, για τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια, με αρκετή δόση χρυσόσκονης, απλώς για να πείσουμε προς εσωτερική κατανάλωση, ότι κάτι διαφορετικό γίνεται τουριστικά, σε σύγκριση με την ανεπαρκέστατη στον τομέα αυτό, δημοτική αρχή  Δεκαβάλλα."

Newsroom Cyclades Voice
Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...