28 Σεπ 2015

Οι αριθμοί πίσω από τις προτάσεις για νέα τέλη κυκλοφορίας

καίνε τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων τα νέα τέλη κυκλοφορίας – Αλλάζει ο υπολογισμός τους – Παραδείγματα για τη νέα ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών
Την αύξηση των κρατικών εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας αλλά με επιβάρυνση......
όσων έχουν φοροδοτική ικανότητα επιδιώκουν στο υπουργείο Οικονομικών. Πίσω από τις σχετικές εισηγήσεις βρίσκονται αριθμοί οι οποίοι, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, αποδεικνύουν ότι ο σημερινός τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ειδικά για τα οχήματα που έχουν πάρει για πρώτη φορά πινακίδες από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά είναι άδικος.
Να σημειωθεί ότι για τα παραπάνω οχήματα τα τέλη υπολογίζονται μόνο με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Ας δούμε δυο παραδείγματα:
- ένα καινούριο όχημα 3.500 κυβικών (μοντέλο 2015) και λιανικής τιμής 100.000 ευρώ επιβαρύνεται σήμερα με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 507 ευρώ. Όχημα της ίδιας μάρκας με τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά μοντέλο του 2007 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας 1.320 ευρώ.
-ένα καινούριο όχημα 2.000 κυβικών λιανικής τιμής 40.000 ευρώ επιβαρύνεται σήμερα με τέλη κυκλοφορίας ύψους 135 ευρώ. Αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας αλλά μοντέλο του 2005 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας ύψους 660 ευρώ
Στο ΥΠΟΙΚ θεωρούν ότι τα παραπάνω είναι αδικίες και πρέπει να διορθωθούν με την εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας. Δηλαδή να πάμε σε αύξηση των τελών για σχετικά καινούρια οχήματα τα οποία ναι μεν είναι λιγότερο ρυπογόνα, αλλά είναι υψηλής εμπορικής αξίας και ανήκουν σε νοικοκυριά με αυξημένη φοροδοτική ικανότητα.
Να σημειωθεί ότι, όπως αποκάλυψε το Capital.gr, το οικονομικό επιτελείο θέλει να αλλάξουν από φέτος τα τέλη κυκλοφορίας με την εισαγωγή νέων κριτηρίων για τον υπολογισμό τους.
Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται:
-η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Τονίζουν στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν:
-η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
-η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. "Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα "χιλιάρι" για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί", λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις.
"Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού, ακριβά ΙΧ, σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010";
Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να αυξηθούν τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας αλλά "με αριστερό πρόσημο", όπως λένε στο οικονομικό επιτελείο. Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στα μέσα Οκτωβρίου σε διαπραγμάτευση με την τρόικα.
Σπύρος Δημητρέλης
Πηγή: capital.gr
Newsroom MykonosTicker
Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...