29 Ιουλ 2012

ο Στράτος Μαστοράκης. Ήταν ο πρωτεργάτης αυτού του Φεστιβάλ.



Μια φράση, μια κουβέντα, μια ιδέα που ρίχτηκε στο τραπέζι ένα απόγευμα Ιουνίου σε φιλικό σπίτι, έφτανε! «Μεταξύ τύρου και αχλαδίου» λοιπόν, αποφασίστηκε το ταξίδι – αστραπή στην Σέριφο! Το 1ο Φεστιβάλ Σερίφου 2012 είναι γεγονός! Αυτό καθεαυτό το Φεστιβάλ ήταν ο σοβαρός λόγος στις ελάχιστες αποσκευές μας. Η, εξίσου σοβαρή, αιτία στο μυαλό μας, ήταν η έναρξή του. Η επιθυμία μας, να αφουγκραστούμε την πρώτη – πρώτη ανάσα αυτού του νεογέννητου θεσμού, ήταν τελικά πολύ μεγάλη.

Κι όταν η έναρξη ενός Φεστιβάλ ανήκει στον Χρήστο Θηβαίο... τότε, δίκαια, θεωρείς τον εαυτό σου πολύ τυχερό! Ανήμερα του Αη-Λια βρεθήκαμε στο θεατράκι της Κάτω Χώρας, ανάμεσα σε ντόπιους μα και πάρα πολλούς ξένους θεατές να παρακολουθήσουμε την πρώτη συναυλία. thivaios serifos «Με μια μεγάλη αγκαλιά σας καλωσορίζουμε στο 1ο Φεστιβάλ Σερίφου 2012», ακούσαμε από τα μεγάφωνα κι απαντήσαμε με χειροκρότημα. Στο μικρόφωνο ήρθε, όπως συνηθίζεται, ο Δήμαρχος Σεριφίων κ. Αντώνης Αντωνάκης, που με περισσή χαρά μας προέτρεψε «...να ξεκινήσουμε ένα μικρό όμορφο ταξίδι σ' έναν φιλόξενο χώρο».



 Δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον εμπνευστή του Φεστιβάλ, Στράτο Μαστοράκη, που πήρε την πρωτοβουλία κι ανέλαβε όλη τη οργάνωση από την πρώτη ιδέα μέχρι το τελικό sound check πριν χαμηλώσουν τα φώτα. Τα φώτα σβήνουν και ο Χρήστος Θηβαίος παίρνει τη θέση που του αξίζει μπροστά στο μικρόφωνο.

 «Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Δήμαρχο, ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Στράτο, που μετά από τόσα χρόνια καταφέραμε να έρθει αυτή η στιγμή, μία συναυλία στο πλαίσιο ενός φεστιβάλ να γίνει στην όμορφη Σέριφο. Σας ευχαριστούμε πολύ που βρίσκεστε απόψε κοντά μας», ήταν το καλωσόρισμά του. thivaios serifosΚάθε βράδυ λέει ένα παραμύθι στο γιο του, όπως μας εξομολογήθηκε.




 Σήμερα όμως, θα του πει ένα τραγούδι. Το «Ημερολόγιο» «... τόσα χρόνια μες στους χάρτες μου σε ψάχνω κι ας μην έσκυψες ποτέ στο μέτωπό μου με τα δυο σου χείλια... ν' αφήσεις μια ανάσα στη ζωή μου...». Θεία φωνή! Απίστευτα ζεστή η χροιά. Γλυκιά ανατριχίλα με τους πρώτους στίχους.

 Σε «Μέρες αδέσποτες... σφηνώθηκαν στην πόλη μου... σημαδεύουνε το μέλλον πετυχαίνουν το παρόν και με στρίμωξαν σ' ατέλειωτο κρυφτό» λικνιστήκαμε εκεί στις κερκίδες σαν σε ταγκό κι ο διπλανός μου ξεκίνησε να σιγοτραγουδά. Άλλου οι νότες αλλού η φωνή του. Πήρα θάρρος! Τραγούδησα κι εγώ. Με τον ίδιο τρόπο. Χωρίς πεντάγραμμο.

Με την ψυχή! Ιδιαίτερος καλλιτέχνης ο Χρήστος Θηβαίος, βράδυ Παρασκευής 20 Ιουλίου, έδωσε τον καλύτερό του εαυτό. Μας χάρισε τραγούδια από τους «Συνήθεις Υπόπτους» αλλά και από τις συνεργασίες του με τον Θάνο Μικρούτσικο και τον Γιώργο Ανδρέου. Ακούσαμε πολλά γνωστά κι αγαπημένα τραγούδια του όπως «Βροχή μου», «Κόκκινο χλωμό φεγγάρι» αν και το φεγγάρι είχε κρυφτεί εκείνη τη βραδιά, αφήνοντας να χαρούμε έναστρο ουρανό. Μια ξαστεριά που χρόνια είχα να δω.


 Σα να παίζουμε μαζί του τραγουδήσαμε τον «Γορίλα» κι έπειτα συγκινηθήκαμε με το «Ας χαθείς» «...Να μ' αγγίζει ο αέρας...σαν το ξύπνημα μιας μέρας να γελάς... Να κουρνιάζω στο πλευρό σου... μες το παραμιλητό σου να με βρεις...», σε στίχους Βασίλη Χαραλαμπόπουλου. Με άγγιξε το «Θέλω τη μέρα που θα φύγεις απ' το πρωί να μου γελάς...» ενώ ιδιαίτερα ξεχωριστό κι όμορφο ακούστηκε στ' αυτιά μας το «Δεν είμαι άλλος».

Πιστός στην υπόσχεση που έχει δώσει σε παλιότερη συνέντευξή του, ο Θηβαίος, τραγούδησε και τραγούδια του λιγότερο γνωστά, που σπάνια ακούγονται σε ζωντανές εμφανίσεις. Μας άρεσε! Είναι κρίμα κάποια κομμάτια μιας δισκογραφικής δουλειάς να ευνοούνται ενώ κάποια άλλα να δείχνουν αδικημένα. Μπράβο Χρήστο! 

Εκπλήξεις ήταν γεμάτη η συναυλία. Όπως ας πούμε η παρουσία του Κώστα Θωμαϊδη στο νησί. Μαζί με τον πρωταγωνιστή της βραδιάς ερμήνευσε δύο τραγούδια. Ο ίδιος θα έδινε τη δική του συναυλία την επόμενη ημέρα. Πολύ τρυφερή στιγμή ήταν όταν ο Χρήστος ανέβασε στη σκηνή τον μικρό γιο του Θάνο Θηβαίο. Μοιραζόμενοι το ίδιο μικρόφωνο μας τραγούδησαν



«Το πειρατικό του Κάπταιν Τζίμη». thivaios serifosΧάρις στον ιδιαίτερο τραγουδοποιό μάθαμε ένα κομμάτι από την ιστορία του νησιού. Εκεί, στις 21 Αυγούστου 1916 έγινε η πρώτη αιματηρή εξέγερση των μεταλλωρύχων της Σερίφου που είχαν δημιουργήσει συνδικάτο και καταστατικό στο οποίο προβλεπόταν για οποιονδήποτε πάθαινε εργατικό ατύχημα νοσηλεία, αποζημίωση και προστασία για την οικογένειά του από ένα κοινό ταμείο. Έννοιες όπως η αλληλεγγύη ήταν πολύ ισχυρές στην τοπική κοινωνία.

 Οι Σεριφιώτες φανερά συγκινημένοι αλλά κι όλοι εμείς τραγουδήσαμε μαζί του τη «Συννεφιασμένη Κυριακή». Μαζί του τραγουδήσαμε αγαπημένα τραγούδια άλλων που τα έχει ζηλέψει. Όπως κι εμείς. Πραγματικά απρόβλεπτος καλλιτέχνης. Μας κέρδισε με την ολόδικη του ερμηνεία ακόμα και σε κομμάτια που, ας πούμε, έχουν σφραγιστεί από την πρώτη εκτέλεσή τους.

 Δύο μουσικοί τον συνόδευαν. Ο Θύμιος Παπαδόπουλος, μορφή στα πνευστά, ο οποίος έδωσε με την πνοή του ήχο και χρώμα σε 8 ή 10 διαφορετικά πνευστά και ο Θοδωρής Οικονόμου στο πιάνο, ένας από τους καλύτερους σύγχρονους συνθέτες κινηματογραφικής και θεατρικής μουσικής. Έχει συνεργαστεί με τον συνονόματό του Θόδωρο Αγγελόπουλο αλλά και με ξένους σκηνοθέτες.

 Ήταν το καλύτερο ξεκίνημα που θα μπορούσε να γίνει στο Φεστιβάλ Σερίφου. Η ζεστή, μελωδική φωνή του Χρήστου Θηβαίου, ένα πιάνο εξαιρετικό, μία πνοή που έδωσε χρώμα και ήχο σε πνευστά, ο έναστρος ουρανός κι η μαγευτική θέα προς το λιμάνι... ήταν ό,τι καλύτερο έχουμε απολαύσει τον τελευταίο καιρό. Πάντα τέτοια!!!!

Μετά τη συναυλία ο Χρήστος Θηβαίος δέχτηκε πρόθυμα να απαντήσει στις ερωτήσεις μας μόνο στο tralala:

Πώς προέκυψε η συνεργασία και η συμμετοχή σας στο 1ο Φεστιβάλ Σερίφου?

 Έχω μεγάλη αγάπη σ' αυτό το νησί και για λόγους φυσιολατρικούς, γιατί μου αρέσει πάρα πολύ σαν τόπος αλλά και για λόγους κοινωνικοπολιτικούς. Όπως θα ακούσατε στη συναυλία εδώ, στη Σέριφο, έγινε η πρώτη μεγάλη εργατική εξέγερση των μεταλλωρύχων. Ήταν επιθυμία κι ανάγκη να γίνει ένα Φεστιβάλ σε αυτό το νησί. Για την πραγματοποίηση βοήθησε πάρα πολύ ο Στράτος Μαστοράκης. Ήταν ο πρωτεργάτης αυτού του Φεστιβάλ.

 Ο ίδιος λέει πως ο εμπνευστής ήμουν εγώ, αλλά κι εγώ με τη σειρά μου θα πω πως εκείνος ήταν ο πρωτεργάτης στο να το πραγματοποιήσει. Κι έτσι ξεκίνησαν όλα. Μακάρι να σταθεί, να αγαπηθεί από τους ντόπιους, να γίνει θεσμός. Με τη ευκαιρία που μου δίνετε θα ήθελα να ευχαριστήσω και δημόσια όλο τον κόσμο του νησιού που αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια κι επίσης πολύ ευχαριστώ όσους φιλοξένησαν τους καλλιτέχνες αλλά και τα μαγαζιά που μας πότισαν και μας τάισαν αυτές τις ημέρες εδώ.

Με το μεγαλύτερο ευχαριστώ βέβαια στον Στράτο. thivaios serifos Διαλέξατε συγκεκριμένα τραγούδια για την αποψινή συναυλία? Προσαρμόσατε την παράσταση στο χώρο και τον τόπο? Εν μέρει η παράσταση περιελάμβανε τραγούδια που συνήθως λέω σε όλες τις συναυλίες, δηλαδή όπου τραγουδάω, από την Κύπρο μέχρι το Λονδίνο. Από την άλλη μεριά προσάρμοσα και κάποια πράγματα γιατί ήθελα να είναι ένα πρόγραμμα για αυτή την ιδιαίτερη βραδιά. thivaios serifosΑλήθεια, πώς νιώθετε όταν ενώ βρίσκεστε στη σκηνή ακούτε τον κόσμο από κάτω να τραγουδάει τα τραγούδια σας σε μια συναυλία?



Είναι συγκλονιστικό! Αυτό που είμαι κι αυτό που κάνω όλα αυτά τα χρόνια δεν είναι τίποτα άλλο από το να μοιράζομαι μια ειλικρίνεια, μια αξιοπρέπεια κι έναν σεβασμό. Όταν αυτό έρχεται πίσω, όταν το έχω σαν αμοιβή είναι από τα πιο αγαπημένα πράγματα που έχω στον κόσμο μετά την οικογένειά μου. Θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας τα μελλοντικά σας σχέδια? Τώρα έχω περιοδεία στην Κύπρο, μετά θα πάω στην Κρήτη για λίγο κι επιστρέφω στην Κύπρο να συνεχίσω περιοδεία. Όλα αυτά γίνονται με διαφορετικά σχήματα.

 Η πρώτη συναυλία στην Κύπρο, στην Λεμεσό, γίνεται με τα Υπόγεια Ρεύματα. Στην Κρήτη θα παίξω εν μέρει το πρόγραμμα που είδατε. Επίσης θα κάνω στα Χανιά μια συναυλία με το Θάνο Μικρούτσικο και τον Μίλτο Πασχαλίδη. Μετά συνεχίζω μια μικρή περιοδεία με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και το καλοκαίρι μου θα πάει έτσι. Υπάρχουν καλλιτεχνικά σχέδια για το χειμώνα? Υπάρχουν.

Μετά τις συναυλίες θα πρέπει να βυθιστώ στη μελέτη γιατί η επόμενη δισκογραφική μου δουλειά, όπως θα ακούσατε ανέφερα και απόψε, θα είναι για τους μεταλλωρύχους της Σερίφου. Υπολογίζω ότι σε ένα – ενάμιση χρόνο θα είμαι έτοιμος να παρουσιάσω κάτι από αυτή τη δουλειά. Ευτυχώς έχω την ευχέρεια να μπορώ να δίνω χρόνο στον εαυτό μου, για να κάνω τα πράγματα έτσι ακριβώς όπως τα θέλω. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ. Καλή επιτυχία σε ό,τι κάνετε. Καλή συνέχεια. Εγώ σας ευχαριστώ πολύ. Ό,τι επιθυμείτε να γίνει αληθινό. Θα χαρώ να τα ξαναπούμε
 http://tralala.gr/reportages/concerts-live/item/36610-christos-thivaios-live-serifos

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...